Német nyelvi tábor
Horváth Tünde 2012-06-15

Sprechen Sie deutsch?

Reggel, amikor felkeltem villámgyorsan elkészültem, mert nagyon vártam az ausztriai tábort. Az idő szaladt. Az otthontól való búcsúzás után elindultunk az iskolához. A busz megérkezésekor bepakoltuk a csomagjainkat. Fájdalmas búcsút vettünk az iskolától és a szüleinktől. Amikor a buszra felszálltunk a gyulafirátótiakat pillantottuk meg. Miközben utaztunk a pedagógusok is bemutatkoztak: Attila bácsi, az angol tanár, Hédi és Edit néni Gyulafirátótról, majd Kati és Éva néni a mi iskolánkból. Hosszú, 4 órás út állt előttünk.

Megérkeztünk Riegersburgba a Zotter csokigyárhoz. Mielőtt körbejártuk volna a csokigyárat, a mellette lévő Tiergarten-t, állatkertet, tekintettük meg. Majd egy rövid filmvetítés után körbejártuk a gyárat és közben különböző csokifajtákat kóstolhattunk. Majd 2 órás út vezetett a szállásunkra, Lackenhofba, a Sporthotelbe. A szállodánál mindenki kedvesen fogadott minket. Miután elfoglaltuk szobáinkat és berendezkedtünk egy kicsit, a vacsora következett. Egy kis pihenő után Éva néni ismertette velünk a szabályokat. Az első este programja az ismerkedésről szólt.

Másnap reggel 6 órakor keltünk és rendet raktunk, hogy maximális pontot kapjunk a tisztasági szemlén. Reggelire zsemlét, kenyeret, szalámikat és sajtot kaptunk, de ehettünk lekvárt, müzlit is. Reggeli után a nyelvórákra indultunk. Az első órán bemutatkoztunk, majd a divatról készítettünk plakátot. Ebéd után egy régi vízimalomhoz mentünk el, ahol a kedvünkért még annak működését is megmutatták, majd egy rövid túra várt ránk gyönyörű vízesések közt. Vacsora előtt még a falu nevezetességeit is megnéztük. Ez a falu egy kicsi kis síparadicsom az Ötscher hegy lábánál. A vacsora után a fiúk Attila bácsival focizni indultak.

A délelőtt szerdán is tanulással telt. A nyaralásról kellett plakátot készíteni. Ebéd után elindultunk az Ötscher hegyre. Felvonóval jutottunk fel kb. 1500 méterig. Én nem mentem, mert féltem a magasságtól. Hédi nénivel és néhány társammal együtt ez idő alatt bebarangoltuk a falut. A többiek a felvonó után még egy kilátóig felfelé haladtak, majd a neheze következett: a lejövetel. A túra után mindenki jó ízűen ette meg vacsoráját. Este megválasztották Ötscher rémét és Ötscher szépét. Ötscher szépének Szoboszlai Danit választották, a rémek címét pedig Szakasits Fanni és Szabó Orsi nyerte el. Dani ellenfele visszavágót kért, de a zsűrik nem fogadták el kérését. A győri csapat egy kis jelenetet adott elő Lackenhof egy napjáról.

Csütörtök reggel egy új tanárnővel ismerkedtünk meg és nagy örömünkre ő tartotta a további nyelvórákat is. Újságot és plakátot készítettünk, sok új szót tanulhattunk. Ebéd után pedig a várva-várt élményfürdő következett. Göstlingbe utaztunk. Nagyon nagy élmény volt. Lackenhofba vezető utunkat megszakítva egy csodálatos tó, a Lunzer-See partján töltöttünk egy kis időt. Fagyiztunk és csoportképet készítettünk. Karaoke est és fáklyás felvonulás várt még ránk.

Az utolsó nap reggele a pakolással telt. A nyelvórán filmet néztünk, majd ehhez kapcsolódó feladatokat kaptunk. Ebéd után búcsút vettünk Lackenhoftól, a hoteltól, szobáinktól és elindultunk Mariazellbe. A templom gyönyörűséges látvány volt, majd Mariazell utcáink barangolhattunk kedvünkre.

Köszönjük szépen Éva néninek és Kati néninek, hogy megszervezték ezt a tábort. Nagyon jó volt és remélem, hogy ez az élmény jövőre is meg fog ismétlődni.

Baumgartner Bence 7. oszt.

A fényképek, ide kattintva tekinthetők meg.

(copyright: Petőfi Sándor Általános Iskola)